Ta strona używa plików Cookies. Korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatości

Zamknij


Kiedy moje dziecko zacznie mówić pełnymi zdaniami?

Któż z nas by nie chciał, by nasze dziecko swobodnie posługiwało się językiem angielskim i rozmawiało z nami na różne tematy? Dziecko uczy się już któryś rok angielskiego, a masz wrażenie, że umie niewiele więcej, albo że postęp jest bardzo wolny?


Rozumiem te rozterki, ale jest to zupełnie naturalne, a wynika z kilku czynników:
Język polski jest językiem fleksyjnym, język angielski – pozycyjnym. Oznacza to, że w języku angielskim szyk zdania nie jest swobodny i zdanie ma sens tylko wtedy, kiedy słowa ułożone są w odpowiedniej kolejności. Uczniowie muszą przyswoić sobie tę kolejność, stąd łatwość w odpowiadaniu jednym słowem – dziecko rozumie o co pytasz, ale nie potrafii połączyć słów w zdanie.

Tematy – o co pytacie, jest równie ważne. Być może dziecko nie umie użyć czasów przeszłych, z którymi niejeden dorosły ma problem? Pytając: „Co dziś robiłeś?” wymuszasz właśnie ten typ odpowiedzi. Lepiej funkcjonować w ramach poznanych tematów i powtarzać te zdania i schematy, które dziecko zdążyło już poznać. Dziecko będzie w stanie użyć słownictwa związanego z tematem, a dzięki temu również ułożyć różne typy tego samego zdania.

Pytasz po polsku? Oj, częsty kłopot, zwłaszcza jeśli, tak jak w Level Up, zajęcia są prowadzone w języku obcym. Uwierzcie mi lub nie, ale nie raz miałam sytuację, że rodzic zgłaszał, iż dziecko nic z zajęć nie pamięta. Pamięta, wystarczy wiedzieć jak zapytać, a pytać można tylko po angielsku  Prowadząc zajęcia nie karzę dzieciom tłumaczyć zdań na język polski – one w takim świecie nie egzystują. Na pytanie „Where’re you from?” większość z nich odpowie, ale prosząc o powiedzenie „Skąd jesteś?” założę się, że będzie to minimalny odsetek i tylko wśród starszych dzieci. Pytaj – byle po angielsku!

 I ostatnia kwestia, o której niejednokrotnie wspominałam. Powtarzamy! Zawsze. Dzieci przyswajają wiedzę szybko, ale jest ona ulotna, a żeby budować (nie tylko zdania) ) trzeba mieć materiał ????Utrwalajmy więc frazy, słowa i zdania tak by raz zapamiętane pozostało z naszymi dziećmi na długi czas.


POWRÓT

DOŁĄCZ DO NAS

ZOBACZ REKOMENDACJE WIDEO

KURSY

REKOMENDACJE

  • Szczerze polecam zajęcia w Level Up.
    Kurs wakacyjny był rewelacyjny.
    Ale nie ma tu żadnego zaskoczenia gdy zajęcia prowadzi nietuzinkowa, nieszablonowa Ela.
    Już oczekuję zajęć wrześniowych.

    Paulina Pyrtek, dorośli, intensywny wakacyjny kurs angielskiego

  • Wszystko co dobre szybko sie konczy.
    No i sie skonczylo 2 tyg intensywny kurs angielskiego z Level Up. Czy bylo warto? Odpowiedź jest prosta Oczywiscie ze tak. Niezapomniana przygoda z jezykiem, swietna atmosfera na zajecia i niesamowita Ela, dzieki ktorej pomysłom zajecia w zadnej sekundzie nie byly nudne.
    Wiecej jesli zastanawiasz sie czy kupić kolejna cud dietę to odpusc i wydaj lepiej ta kasę na kurs w Level Up, bo efekt bedzie zauważalny juz po 2 tyg.
    Polecam najlepsza szkole Level Up Ever ????

    Karolina Kołodyńska, dorośli, intensywny wakacyjny kurs angielskiego

  • Miałam przyjemność współpracować ze Centrum Językowym Level Up jako nauczyciel i baaardzo polecam to miejsce! Cudowna i zaangażowana Właścicielka z wielką miłością do nauczania! Chciałabym uczyć się w takim miejscu jako dziecko - gadżetów i kreatywnych gier w Level Up na pewno nie zabraknie! ???? Uwielbiam miejsca prowadzone z pasją, a to zdecydowanie jest jedno z nich. ????

    Kasia Dusza, lektorka

  • Zajęcia w Level Up są bardzo ciekawe, interesujące, wyzwalające pełne zaangażowanie grupy. Prowadząca profesjonalnie przedstawia informacje i ma wiedzę merytoryczną, która pozwala odpowiadać na zadawane przez uczestników pytania. Poza tym potrafi zaciekawić i zainteresować wszystkich, nawet tych mało aktywnych, czy nieśmiałych. Płynnie i sugestywnie prowadzi cały blok zajęć. Uczniowie są przez to zaangażowani, chętnie się wypowiadają i biorą udział w ćwiczeniach. Materiały szkoleniowe są nie tylko ciekawe, ale przydatne w dalszej pracy, uzupełnione przykładami, nieraz poparte prezentacją multimedialną, a samo tempo zajęć jest w pełni dostosowane do uczestników. Na uwagę zasługuje pełne zaangażowanie lektorki i przystępne przekazywanie wiedzy, a także miła i przyjemna atmosfera podczas zajęć przez co prowadząca zyskuje sympatię, która sprzyja nauce.

    Tamara, grupa dorosłych, poziom A1/A2

  • Zajęcia w szkole językowej Level Up są prowadzone w sposób bardzo interesujący. Lektor na każde spotkanie przygotowuje materiały/zadania/zabawy mające za zadanie utrwalić dotychczasową wiedzę, przez co zajęcia nie są monotonne i z chęcią się na nie uczęszcza. Intensywność pracy na zajęciach jest dostosowane do poziomu grupy i jest zależna od wszelkich możliwych czynników, takich jak zaangażowanie grupy czy też poziomu trudności przerabianego tematu. Ucząc się w szkole przez dwa lata uważam, że zrobiłem duży postęp w nauce. Należy pamiętać, że wpływ na nasze postępy w nauce ma nie tylko szkoła, ale również praca wykonana przez nas poza zajęciami

    Kamil Gmiński, dorośli, poziom A2

  • Gorąco polecam kurs wakacyjny dla wszystkich, którzy w krótkim czasie chcieli by przyswoić najbardziej przydatne zwroty używane w podróży, w sklepie, w hotelu itp. W tamtym roku miałam przyjemność być na takim kursie i jestem bardzo ale to bardzo zadowolona z wiedzy jaką zdobyłam podczas tego kursu. Kurs na najwyższym poziomie, bardzo kreatywny, dzięki czemu wiedza łatwo się przyswaja.Pani prowadząca zawsze perfekcyjnie przygotowana do zajęć i przekazywania swojej wiedzy innym ???? A atmosfera oczywiście na 5 ???? Gorąco polecam ???? Aktualnie jestem na rocznym kursie i nie wyobrażam sobie że mogłabym wybrać inną szkołę językową dla siebie i mojego dziecka.

    Kornelia Fontowicz (uczestniczka Intensywnego Wakacyjnego Kursu, mama Nikodema, lat 7)