1. Kiedy jest najlepszy czas, żeby zacząć naukę języka obcego?
Psychologowie nie określają granicy. Wszystko zależy od rozwoju psychologicznego i emocjonalnego dziecka, metod i predyspozycji. Zaczynać „uczyć” można i niemowlaki. Korzyści z nauki j. obcego jest jednak mnóstwo. Wchodzi tu w grę rozwój sensoryczny, mówienie, obcowanie z językiem, zabawa, osłuchanie, rozwój umiejętności życiowych, przygotowanie do dalszej nauki, pozytywne skojarzenia i naturalny sposób przekazywania wiedzy.
2. Dlaczego pozytywna motywacja jest ważna we wczesnych latach nauki j.obcego?
Silne pozytywne skojarzenie związane z nauką skłaniają mózg dziecka do odczuwania radości za każdym razem, gdy ma styczność z j.obcym. Budowanie takich skojarzeń powinno być więc wartością nadrzędną w pierwszych latach nauki dziecka, by procentowało w przyszłości. Mózg jest bardziej skłonny do współpracy jeśli wykonywana czynność zaszulfadkowana jest jako przyjemna.
3. Czy zmuszać dziecko w wieku przedszkolnym do nauki j.obcego?
Nie. Należy mądrze wykorzystywać potencjał dziecka i budować w nim pozytywne odczucia jeśli chodzi o naukę, a wtedy samo będzie chciało to robić. Tworzenie odpowiedniego środowiska, dobrze dobrane metody, pozytywyna motywacja ze strony rodzica, a także ... cierpliwość przynoszą rezultaty. Warto pracować nad krótkimi lecz regularnymi sesjami, w trakcie których dziecko będzie obcować z językiem, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc. Jedno dziecko może się fantastycznie bawić i uczyć tańcząc do piosenek, inne siedząc i rysując zgodnie z podaną instrukcją. Szukamy odpowiednich ścieżek.