Ta strona używa plików Cookies. Korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatości

Zamknij


3 pytania o pierwsze zajęcia

 

1. Kiedy jest najlepszy czas, żeby zacząć naukę języka obcego?

Psychologowie nie określają granicy. Wszystko zależy od rozwoju psychologicznego i emocjonalnego dziecka, metod i predyspozycji. Zaczynać „uczyć” można i niemowlaki. 

 

Korzyści z nauki j. obcego jest oczywiście mnóstwo. Wchodzi tu w grę rozwój sensoryczny, mówienie, obcowanie z językiem, zabawa, osłuchanie, rozwój umiejętności życiowych, przygotowanie do dalszej nauki, pozytywne skojarzenia i naturalny sposób przekazywania wiedzy.

 

Dziecko, które nie boi się zmian, chętnie przebywa w towarzystwie innych dzieci, zostawało dłuższy czas z innymi osobami, niebędącymi członkami rodziny, nie powinno mieć problemów z uczestnictwem w krótkich zajęciach prowadzonych w przyjaznej atomosferze. Należy jednak pamiętać, żeby słuchać dziecka, być wrażliwym na jego potrzeby, a także emocje i o nich rozmawiać.

 

Z doświadczenia wiem, że niektóre 3 lub 4latki zostaną na zajęciach i 30 minut to dla nich za mało, a będą takie, które potrzebują znacznie więcej czasu, by przyzwyczaić się do tego, że ktoś mówi do nich w obcym języku.

 

Dodatkowym czynnikiem, który ułatwia start z nauką języka obcego jest osłuchanie się dzieci w domu, rozmowa z dzieckiem przed rozpoczęciem zajęć, wyjaśnienie sytuacji, pokazanie rozwiązań w przypadku, gdy dziecko nie potrafi czegoś zakomunikować i stworzenie dobrej podstawy poczucia bezpieczeństwa: odbiór zawsze na czas, czekanie na dziecko pod drzwiami itp.



2. Dlaczego pozytywna motywacja jest ważna we wczesnych latach nauki j.obcego?

Silne pozytywne skojarzenie związane z nauką skłaniają mózg dziecka do odczuwania radości za każdym razem, gdy ma styczność z j.obcym. Budowanie takich skojarzeń powinno być więc wartością nadrzędną w pierwszych latach nauki dziecka, by procentowało w przyszłości. Mózg jest bardziej skłonny do współpracy jeśli wykonywana czynność zaszulfadkowana jest jako przyjemna.

 

Nie znaczy to, że należy odpuszczać już po pierwszych zajęciach dodatkowych z powodu płaczu dziecka. To normalne, że czuje się niepewnie w nowej sytuacji i może być ona dla niego stresująca.

Warto popracować przed rozpoczęciem zajęć nad stworzeniem poczucia bezpieczeństwa, zrozumienia i uwagi dla potrzeb dziecka, wyjaśnić na czym polegają zajęcia i motywować do uczestnictwa pomimo braku możliwości komunikacji (ta pojawi się szybciej, niż się tego spodziewacie). Szukamy sprawdzonych zajęć i metod, do których jesteśmy w 100% przekonani.

 

Bywa jednak tak, że dzieci nie są jeszcze emocjonalnie gotowe do uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i czasem lepiej jest zrezygnować, niż zmuszać dziecko do aktywności – jak było to wcześniej wspomniane – budowanie pozytywnych skojarzeń jest najważniejsze i powinno stanowić wartość nadrzędną.

3. Czy zmuszać dziecko w wieku przedszkolnym do nauki j.obcego?

Nie. Należy mądrze wykorzystywać potencjał dziecka i budować w nim pozytywne odczucia jeśli chodzi o naukę, a wtedy samo będzie chciało to robić. Tworzenie odpowiedniego środowiska, dobrze dobrane metody, pozytywyna motywacja ze strony rodzica, a także cierpliwość przynoszą rezultaty.

 

Warto pracować nad krótkimi lecz regularnymi sesjami, w trakcie których dziecko będzie obcować z językiem, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc. Jedno dziecko może się fantastycznie bawić i uczyć tańcząc do piosenek, inne siedząc i rysując zgodnie z podaną instrukcją.

Szukamy odpowiednich ścieżek rozwoju, zachęcamy, motywyujemy, pokazujemy rozwiązania, uczestniczymy i w końcu pozwalamy na samodzielność.

 

Na wszystko przychodzi odpowiedni czas. Warto wsłuchiwać się w emocje dzieci i szanować ich przestrzeń ułatwiając rozwój, nie blokując przy tym prawa do różnych odczuć.


POWRÓT

DOŁĄCZ DO NAS

ZOBACZ REKOMENDACJE WIDEO

KURSY

REKOMENDACJE

  • Zdecydowanie polecam Level Up !!! Nauka z profesjonalnym lektorem panią Małgorzatą

    gwarantuje sukces! Zajęcia na wysokim poziomie i przyjazna atmosfera to pożytecznie spędzony czas!

    Serdecznie polecam, gdyż Gosia to ekspert, który traktuje swój zawód jako prawdziwą pasję heart

    Karolina Mikołaczyk, zajęcia dla dorosłych (A1)

  • Szczerze polecam zajęcia w Level Up.
    Kurs wakacyjny był rewelacyjny.
    Ale nie ma tu żadnego zaskoczenia gdy zajęcia prowadzi nietuzinkowa, nieszablonowa Ela.
    Już oczekuję zajęć wrześniowych.

    Paulina Pyrtek, dorośli, intensywny wakacyjny kurs angielskiego

  • Wszystko co dobre szybko sie konczy.
    No i sie skonczylo 2 tyg intensywny kurs angielskiego z Level Up. Czy bylo warto? Odpowiedź jest prosta Oczywiscie ze tak. Niezapomniana przygoda z jezykiem, swietna atmosfera na zajecia i niesamowita Ela, dzieki ktorej pomysłom zajecia w zadnej sekundzie nie byly nudne.
    Wiecej jesli zastanawiasz sie czy kupić kolejna cud dietę to odpusc i wydaj lepiej ta kasę na kurs w Level Up, bo efekt bedzie zauważalny juz po 2 tyg.
    Polecam najlepsza szkole Level Up Ever ????

    Karolina Kołodyńska, dorośli, intensywny wakacyjny kurs angielskiego

  • Miałam przyjemność współpracować ze Centrum Językowym Level Up jako nauczyciel i baaardzo polecam to miejsce! Cudowna i zaangażowana Właścicielka z wielką miłością do nauczania! Chciałabym uczyć się w takim miejscu jako dziecko - gadżetów i kreatywnych gier w Level Up na pewno nie zabraknie! ???? Uwielbiam miejsca prowadzone z pasją, a to zdecydowanie jest jedno z nich. ????

    Kasia Dusza, lektorka

  • No po prostu świetnie tu jest :-) Nie wyobrażam sobie tygodnia bez zajęć, a dodam, że chodzę tu już czwarty rok! Uczę się tutaj, bo mam z tego ogromną frajdę, bo tak uczą, że chce mi się chcieć. Angielski w takim level'upowym wydaniu jest REWELACYJNY i już :-)

    Agnieszka Szarapanowska, zajęcia dla dorosłych (C1)

  • Chodzi syn, chodze ja :-D. Fantastyczne metody nauczania. Atmosfera świetna! Polecam gorąco :-)

    Anna Dunaj, zajęcia dla dorosłych (A1), mama Michała (lat 13)

  • Świetna szkoła z wyjątkową kadrą. Zajęcia z duża dawką humoru, ogromem wiedzy i umiejętności, które w tej formie same wchodzą do głowy. Gorąco polecam!

    Ewa Najdecka, zajęcia dla dorosłych (C1), mama Wojciecha (lat 15)

  • Zajęcia w Level Up są bardzo ciekawe, interesujące, wyzwalające pełne zaangażowanie grupy. Prowadząca profesjonalnie przedstawia informacje i ma wiedzę merytoryczną, która pozwala odpowiadać na zadawane przez uczestników pytania. Poza tym potrafi zaciekawić i zainteresować wszystkich, nawet tych mało aktywnych, czy nieśmiałych. Płynnie i sugestywnie prowadzi cały blok zajęć. Uczniowie są przez to zaangażowani, chętnie się wypowiadają i biorą udział w ćwiczeniach. Materiały szkoleniowe są nie tylko ciekawe, ale przydatne w dalszej pracy, uzupełnione przykładami, nieraz poparte prezentacją multimedialną, a samo tempo zajęć jest w pełni dostosowane do uczestników. Na uwagę zasługuje pełne zaangażowanie lektorki i przystępne przekazywanie wiedzy, a także miła i przyjemna atmosfera podczas zajęć przez co prowadząca zyskuje sympatię, która sprzyja nauce.

    Tamara, grupa dorosłych, poziom A1/A2

  • Zajęcia w szkole językowej Level Up są prowadzone w sposób bardzo interesujący. Lektor na każde spotkanie przygotowuje materiały/zadania/zabawy mające za zadanie utrwalić dotychczasową wiedzę, przez co zajęcia nie są monotonne i z chęcią się na nie uczęszcza. Intensywność pracy na zajęciach jest dostosowane do poziomu grupy i jest zależna od wszelkich możliwych czynników, takich jak zaangażowanie grupy czy też poziomu trudności przerabianego tematu. Ucząc się w szkole przez dwa lata uważam, że zrobiłem duży postęp w nauce. Należy pamiętać, że wpływ na nasze postępy w nauce ma nie tylko szkoła, ale również praca wykonana przez nas poza zajęciami

    Kamil Gmiński, dorośli, poziom A2

  • Gorąco polecam kurs wakacyjny dla wszystkich, którzy w krótkim czasie chcieli by przyswoić najbardziej przydatne zwroty używane w podróży, w sklepie, w hotelu itp. W tamtym roku miałam przyjemność być na takim kursie i jestem bardzo ale to bardzo zadowolona z wiedzy jaką zdobyłam podczas tego kursu. Kurs na najwyższym poziomie, bardzo kreatywny, dzięki czemu wiedza łatwo się przyswaja.Pani prowadząca zawsze perfekcyjnie przygotowana do zajęć i przekazywania swojej wiedzy innym ???? A atmosfera oczywiście na 5 ???? Gorąco polecam ???? Aktualnie jestem na rocznym kursie i nie wyobrażam sobie że mogłabym wybrać inną szkołę językową dla siebie i mojego dziecka.

    Kornelia Fontowicz (uczestniczka Intensywnego Wakacyjnego Kursu, mama Nikodema, lat 7)